czwartek, 25 października 2012

Wspomnienia są zawsze bez wad

***

W kieszeni pamięci schowane
jak zapomniane monety
zapach schodów drewnianych
wyblakłe portrety
tych, co odeszli
w nieznane

Porzucone lalki
wybawione w dzieciństwie
i ta woń ściółki słońcem rozgrzanej
w pobliskim lasku
pogniecione obrazów kalki

Wracam często
do tych chwil beztroskich
gdy wszystko było tak proste
jak droga do nikąd
posypana pyłem niewiadomej gęsto...
A.W.

Piaskownica

Przycupnięte na piaskownicy brzegu
moje myśli - ziarnka złotego piasku
jak żołnierze stanęły w szeregu
by po chwili opaść na klawiaturę czasu

Kiedy wiatr grał czardasza w igliwiu
na wierzchołku sosny się chwiałam
ja, dziecko na zielonym okręcie
bezkresne oceany zdobywałam

Gdzie te lata beztroskiego dzieciństwa?
Łzy w oczach, niekupiona zabawka
lament o stłuczone kolano
na gałęzi zawieszona huśtawka

Dziś w to życie poważne, dorosłe
brnę nie zawsze z uśmiechem na licach
kolorowych szkiełek dawno nie ma
pozostała tylko  piaskownica
A.W.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

:,*